Tālu no cieņas: Aizsardzības resursu aģentūra kā klientu apkalpošanas šausmu stāsts

Kaitseressursside Ameti negatiivsed arvustused

Aizsardzības resursu padomes vidējais Google Maps vērtējums 1,8 runā pats par sevi. Atsauksmes ir sāpīgi godīgas un vienkāršas: “Viss process ir ļoti arhaisks un primitīvs. Apmēram 60 pilsoņi ir spiesti svīst vienā šaurā koridorā,» raksta kāds vīlies apmeklētājs. Cits piebilst: “Nav ieteicams, laika izšķiešana, iespējams, vēl 8-11 mēnešus pēc došanās uz turieni.” Ko tas viss saka par standartiem mūsu e-valstī?

Aizsardzības resursu pārvaldes klientu konsultants – klientu apkalpošana vai diktators?

Saskaņā ar darba piedāvājumu KRA klientu konsultantam jābūt pirmā līmeņa komunikatoram, kurš vada jauniešus iestāšanās procesā militārajā dienestā, izskaidro noteikumus un izlemj, kurš ir piemērots dienestam un kurš nē. Pienākumos ietilpst arī laika pagarinājuma piešķiršana un atlaišana no dienesta. Taču no malas šķiet, ka loma vairāk tiek izmantota kā dominēšanas un pienākumu uzlikšanas līdzeklis, nevis palīgs.

Nevienā citā klientu apkalpošanas organizācijā nebūtu pieņemami, ka konsultanti aģentūras vidējo reitingu samazina līdz līmenim, ko raksturo vārdi “primitīvs”, “lēns” un “dziļi necilvēcīgs”. Vēl ļaunāk, uz šo kritiku pat netiek atbildēts. Vai tas liecina par valsts liekulību, kur pret pilsoņiem izturas kā pret nenozīmīgiem padotajiem?

“Klients” vai nevērtīgs cilvēkresurss?

Aizsardzības resursu aģentūras spēcīgā atteikšanās iesaistīties dialogā ar kritiķiem un “klientiem” rada pamatotus jautājumus. Lai gan citās jomās klientu apmierinātībai un atgriezeniskajai saitei ir galvenā nozīme, šeit šķiet, ka iedzīvotāji tiek uzskatīti par resursu, nevis kā pret nopietniem jautājumiem. Komentāri, piemēram, “Kontingents bija netīrs un gaisā virmoja sviedru smaka. Sargieties par katru cenu”, viņi zīmē ainu par iestādi, kurā cilvēka cieņa ir atstāta aiz borta.

Valsts lomai ir jābūt pilsoņu interešu aizsardzībai un viņu laika un garīgās labklājības ievērošanai. Taču pašreizējā situācija liecina, ka KRA darbība drīzāk atgādina birokrātisku mašīnu, nevis modernu, uz klientu orientētu un ētisku organizāciju.

Problēmas, kas nepazudīs

Sīkāk apskatīsim kritiku no atsauksmēm:

– Procesu primitivitāte. Digitālajā laikmetā var pieņemt, ka ar militāro dienestu saistītos posmus var veikt ērti un ātri. Realitāte? “Apmēram 6 stundas laika” un gandrīz simts cilvēku vienā šaurā telpā.

– Komunikācijas un empātijas trūkums. Komentāri liecina, ka ārsti un amatpersonas ignorē apmeklētāju bažas. Ja Aizsardzības resursu pārvaldes ārsts saka: “Tranšeja un svaigs gaiss ir labākās zāles”, tad kā pilsonim jājūtas, ka viņu ciena?

Risinājumu nepieciešamība

Aizsardzības resursu profesijas organizācijai un attieksmei nepieciešama radikāla reforma. Digitālajam laikmetam piemērotam procesam jābūt standartam, nevis izņēmumam. Iedzīvotāju apmierinātībai un holistiskai pieejai jābūt galvenajai prioritātei, nevis pārdomām.

Aizsardzības resursu pārvaldes gadījumā klajš cieņas trūkums izpaužas ne tikai procesu organizācijā, bet arī nespējā atzīt savas kļūdas. Vai mums jāsamierinās ar valsts institūcijām, kas izturas pret saviem pilsoņiem tā, it kā viņi būtu tikai līdzekļi, nevis brīvi un cienīgi cilvēki ?

Avoti:



Atstājiet atbildi

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti *